Utrecht,
17
februari
2017

Feedback van reizigers

Al jaren doet NS onderzoek naar de tevredenheid van haar reizigers. Reizigers vullen hiervoor vragenlijsten in. Dat kan wellicht makkelijker. Daarom starten we een proef met een nieuwe manier van onderzoek. Een aantal reizigers dat al vaker meedoet aan onderzoeken van NS wordt hiervoor geselecteerd.

De proef zal plaatsvinden op Station Sloterdijk en de trajecten: Arnhem – Nijmegen, Zwolle – Groningen, Zwolle - Lelystad en Zwolle – Leeuwarden. De planning is om van 28 februari tot en met 24 maart de reizigers op een andere manier naar hun mening te vragen. Reizigers die meedoen aan de proef kunnen via een speciale pagina in de Reisplanner Xtra app hun mening of reactie aan NS doorgeven. Zo kunnen zij bijvoorbeeld feedback geven op het omroepbericht en de reinheid van de trein. Ook kan NS via een pop-up om feedback vragen over de reis die de reiziger op dat moment maakt. Mensen die mee doen aan de proef moeten hier zelf toestemming voor geven en hun locatievoorziening aanzetten. NS verzamelt de feedback en onderneemt waar mogelijk actie om verbeteringen te realiseren. De deelnemende reizigers ontvangen een wekelijkse terugkoppeling over wat NS met de feedback doet.

Waarom doen we dit?

Iedere dag doen wij ons best om de treinreis van meer dan 1 miljoen Nederlanders zo soepel mogelijk te laten verlopen. Feedback van reizigers is daarbij waardevol om de dienstverlening te verbeteren. Bovendien wordt de klanttevredenheid gemeten om te beoordelen of we aan de eisen van de concessie voldoen. We merken dat reizigers steeds minder lange vragenlijsten invullen. Daarom doen we nu proeven om te kijken hoe regelmatige maar kortere feedback werkt.

Reacties 1 - 5 (5)
Bedankt voor uw bericht.
Jacq de lange
11
June
2017
Ik zou met de trein willen gaan, maar in de reclame lijkt het dat honden in de trein mogen en op de bank plaats nemen. Bij dit beeld zie ik er voorlopig toch weer vanaf.mogen honden in de trein? En kan ik deze in de wagon op stoelen verwachten?
Chester
03
June
2017
Ik ben net zo goed geholpen bij Rotterdam centraal mijn bankpas werkte niet. En er werd toch een oplossing gevonden zodat mijn kinderen toch naar het spoorweg museum kunnen heel erg bedankt,!,!
Renée
10
May
2017
Wij willen bij deze onze complimenten geven over hoe NS de omstandigheden door de kapotte bovenleiding tussen Roermond en Sittard vanochtend heeft aangepakt. De treinen van Heerlen en Maastricht zijn gekoppeld in Roermond en zijn daarna doorgereden via de tegengestelde richting. Hierdoor konden zowel de treinen richting limburg (Heerlen en Maastricht) blijven rijden als de treinen richting Almaar. Alles bij elkaar viel de vertraging heel erg mee. Onze complimenten.
Petra
20
April
2017
Chaos op Dordrecht 20 april tussen 7 en 8 uur. Er rijden geen intercity's. Vallen die uit? Van 7.09? Van 7.24? Van 7.38 Er wordt niets omgeroepen. We maken al een verslechterde bereikbaarheid mee, een nieuwe dienstregeling waar de aansluitingen nog niet werken. Mogen we a.j.b. info hebben????
Jeroen fidder
02
April
2017
Zeer slechte reis van assen naar Schiphol. Ik reis met de trein 1e klas zodat ik kan werken maar zit stampvol dus moet staan. Personeel weet er geen raad mee.
Contactpersonen
Gerjan Vasse
Hoofd Mediarelaties ai
030 - 235 70 70
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws