Utrecht,
17
februari
2017
|
11:59
Europe/Brussels

Feedback van reizigers

Al jaren doet NS onderzoek naar de tevredenheid van haar reizigers. Reizigers vullen hiervoor vragenlijsten in. Dat kan wellicht makkelijker. Daarom starten we een proef met een nieuwe manier van onderzoek. Een aantal reizigers dat al vaker meedoet aan onderzoeken van NS wordt hiervoor geselecteerd.

De proef zal plaatsvinden op Station Sloterdijk en de trajecten: Arnhem – Nijmegen, Zwolle – Groningen, Zwolle - Lelystad en Zwolle – Leeuwarden. De planning is om van 28 februari tot en met 24 maart de reizigers op een andere manier naar hun mening te vragen. Reizigers die meedoen aan de proef kunnen via een speciale pagina in de Reisplanner Xtra app hun mening of reactie aan NS doorgeven. Zo kunnen zij bijvoorbeeld feedback geven op het omroepbericht en de reinheid van de trein. Ook kan NS via een pop-up om feedback vragen over de reis die de reiziger op dat moment maakt. Mensen die mee doen aan de proef moeten hier zelf toestemming voor geven en hun locatievoorziening aanzetten. NS verzamelt de feedback en onderneemt waar mogelijk actie om verbeteringen te realiseren. De deelnemende reizigers ontvangen een wekelijkse terugkoppeling over wat NS met de feedback doet.

Waarom doen we dit?

Iedere dag doen wij ons best om de treinreis van meer dan 1 miljoen Nederlanders zo soepel mogelijk te laten verlopen. Feedback van reizigers is daarbij waardevol om de dienstverlening te verbeteren. Bovendien wordt de klanttevredenheid gemeten om te beoordelen of we aan de eisen van de concessie voldoen. We merken dat reizigers steeds minder lange vragenlijsten invullen. Daarom doen we nu proeven om te kijken hoe regelmatige maar kortere feedback werkt.

Reacties 1 - 11 (11)
Bedankt voor uw bericht.
Tim S
18
September
2017
Het zou erg prettig zijn als de reisplanner zou aangeven waar de stiltecoupé precies is in de trein, als deze er is.
Aimee Cox
11
August
2017
Station Delft: het bord richting taxi's wijst niet (meer) de goede kant op. Taxi's zijn achter de bussen. Het bord wijst richting Broodzaak en met wat goede wil kun je denken dat je de gang eronder moet volgen, buitengekomen, geen borden of plattegrond meer. Ik heb het aan iemand moeten vragen, en bleek al een flink end de verkeerde kant opgelopen.
Sherella J
19
July
2017
Ik heb wel 15 minuten in de wacht gestaan. maar kreeg uiteindelijk toch een hele aardige jonge heer die me goed heeft geholpen en me probleem samen met me heeft opgelost en me erna alles nog goed heeft uitgelegd. De eerste keer dat ik zo iemand aardigs en geduldig aan de telefoon kreeg. enige wat ze moeten doen is iets aan de wachttijd je beltegoed is op voor je iemand aan de telefoon krijgt.
Romy Meurs
13
July
2017
Ik heb zojuist geprobeerd te bellen met NS klantenservice over station leeuwarden. Eerst sta ik 12 minuten in de wacht en daarna krijg ik iemand aan de telefoon die niet eens 20 secondes kan wachten voor ik mijn pas uit mn tas heb gepakt! Geeft hij me gewoon het bericht dat hij geen tijd heeft om hier op te wachten en hangt op. Schandelijk gewoon echt super slechte service NS!
Mirjam
03
July
2017
Centraal station Delft ligt onder straatnivo. De verbinding naar het perron is met trap, roltrap en lift. De roltrap gaat vreemd genoeg altijd naar beneden. Voor mensen die slecht ter been zijn is omhoogklimmen lastiger dan naar beneden; zij hebben een roltrap omhoog nodig. Er is wel een lift, maar die ligt weer een stuk verder...en mensen die slecht....etc.

Tip: draai de roltrap gewoon om; dus omhoog vanaf het perron naar de begane grond.
Tristan
11
July
2017
Er is een roltrap aan beide kanten, 1 gaat omhoog de andere gaat omlaag.
Mark Dam
27
June
2017
Is er een klimaatsysteem in de trein aanwezig. Zo ja kan deze dan aangezet worden op een frisse tempetatuur. Nu is het een kleffe vieze bedoeling.
Jacq de lange
11
June
2017
Ik zou met de trein willen gaan, maar in de reclame lijkt het dat honden in de trein mogen en op de bank plaats nemen. Bij dit beeld zie ik er voorlopig toch weer vanaf.mogen honden in de trein? En kan ik deze in de wagon op stoelen verwachten?
Chester
03
June
2017
Ik ben net zo goed geholpen bij Rotterdam centraal mijn bankpas werkte niet. En er werd toch een oplossing gevonden zodat mijn kinderen toch naar het spoorweg museum kunnen heel erg bedankt,!,!
Renée
10
May
2017
Wij willen bij deze onze complimenten geven over hoe NS de omstandigheden door de kapotte bovenleiding tussen Roermond en Sittard vanochtend heeft aangepakt. De treinen van Heerlen en Maastricht zijn gekoppeld in Roermond en zijn daarna doorgereden via de tegengestelde richting. Hierdoor konden zowel de treinen richting limburg (Heerlen en Maastricht) blijven rijden als de treinen richting Almaar. Alles bij elkaar viel de vertraging heel erg mee. Onze complimenten.
Petra
20
April
2017
Chaos op Dordrecht 20 april tussen 7 en 8 uur. Er rijden geen intercity's. Vallen die uit? Van 7.09? Van 7.24? Van 7.38 Er wordt niets omgeroepen.
We maken al een verslechterde bereikbaarheid mee, een nieuwe dienstregeling waar de aansluitingen nog niet werken. Mogen we a.j.b. info hebben????
Jeroen fidder
02
April
2017
Zeer slechte reis van assen naar Schiphol. Ik reis met de trein 1e klas zodat ik kan werken maar zit stampvol dus moet staan. Personeel weet er geen raad mee.
Contactpersonen
Gerjan Vasse
Hoofd Mediarelaties ai
030 - 235 70 70
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws