Utrecht,
12
april
2017

Geld terug zonder vertraging

Makkelijk en snel geld terug via ns.nl

Elke treinreiziger maakt het wel eens mee: vertraging. Vaak balen, soms reden tot stress en soms ook aanleiding om nog even lekker je boek uit te lezen of een kop koffie te drinken. Maar hoe je het ook ervaart, vanaf 30 minuten vertraging heeft elke treinreiziger recht op vergoeding van een deel van de reiskosten. Bij meer dan 60 minuten vertraging is dat zelfs het volledige bedrag. NS maakt het nu makkelijker en sneller om geld terug te vragen met een nieuw formulier op ns.nl

De huidige situatie

Geld terugvragen kan al eenvoudig via een persoonlijk Mijn NS-account, wanneer je hebt gereisd met een OV-chipkaart of een eenmalige chipkaart. Ook kun je een papieren formulier opsturen, dat ook te gebruiken is voor andere kaartjes, zoals e-tickets en actiekaartjes. Maar het aanvragen, invullen en opsturen van zo’n formulier is een hele klus. En een antwoord laat enkele weken op zich wachten.

De nieuwe situatie

Als alternatief voor het papieren formulier hebben wij daarom een nieuw online formulier ontwikkeld, waarmee reizigers makkelijk en snel geld terug kunnen vragen. Voor alle binnenlandse treinreizen, inclusief Intercity direct. Na een reis kan het geld-terug-verzoek direct worden ingediend en dit kan tot drie maanden achteraf. Vanaf vijf dagen na reisdatum zijn de precieze vertragingsgegevens verwerkt en wordt de claim direct afgehandeld. Waar het met het oude formulier enkele weken kan duren voor je antwoord van ons kreeg, heb je dat nu vaak al binnen het kwartier: Geld terug zonder vertraging dus!

Geld terug aanvragen met het nieuwe formulier doe je hier.

Contactpersonen
Hessel Koster
Woordvoerder Randstad
030 - 235 70 70
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws