Utrecht,
22
augustus
2018
|
16:49
Europe/Brussels

Storing Amsterdam: een dag later

Meer dan 50.000 reizigers hadden gisteren last van de storing bij de verkeersleiding van ProRail in Amsterdam. Later op de avond reden er wel enkele treinen, maar mondjesmaat.

Door na de laatste geplande trein toch nog extra treinen te rijden, zorgde NS ervoor dat alle reizigers weer op weg konden. Daarnaast waren ook veel mensen bereid om gestrande reizigers een lift te geven. Van 19.00-21.00 uur was #treinpoolen trending topic in Nederland.

Alle reizigers die gisteravond last hebben gehad van de storing bedanken wij voor hun geduld en begrip. Ook bedanken wij iedereen die gisteravond hulp heeft aangeboden aan gestrande reizigers.

Diverse collega's hebben de hele nacht doorgewerkt om de treinen voor de volgende ochtend klaar te zetten. Hierdoor kon NS vanmorgen weer de normale dienstregeling rijden. Wel reed een enkele trein te kort of te lang, maar tot grote hinder leidde dat niet.

Reizigers die meer dan 30 minuten vertraging hebben gehad, kunnen het geld voor hun treinkaartje terugvragen. Een dag na de verstoringen hebben zo'n 1500 treinreizigers dit al gedaan, zo blijkt uit een inventarisatie door NS Klantenservice. Reizigers hebben drie maanden de tijd om geld terug te vragen. Dit kan via NS.nl.

Wil je weten welke vragen Klantenservice gisteren het meest kreeg? Onze collega van Klantenservice vertelt er zelf over.

download
180822_NS_StoringAmsterdam_V2