Utrecht,
26
oktober
2018
|
15:26
Europe/Brussels

Langdurige evacuatie reizigers Zwolle

Donderdagavond 25 oktober 2018 is op de IJsselbrug bij Zwolle een trein met veel reizigers gestrand. De intercity was op weg van Den Haag naar Groningen maar kwam door (waarschijnlijk) een technisch defect tot stilstand. Aan boord waren ongeveer 1000 reizigers – het was een drukke spitstrein met 10 rijtuigen.

Het is vooral voor de reizigers vervelend dat zij lang vast hebben gezeten in deze gestrande trein. Met een uitgevallen verlichting en airco is dat zeker geen pretje. Het treinpersoneel heeft zijn uiterste best gedaan om de reizigers in de trein zo goed mogelijk te informeren. Dat valt niet mee, in een trein waar alle stroom is uitgevallen.

Door de “moeilijke” plek van deze stranding – zo’n beetje midden op de IJsselbrug – duurde de ontruiming relatief lang. Omdat het incident gisteravond heeft plaatsgevonden, is onderzoek naar de oorzaak én de evaluatie van de afhandeling nog niet afgerond. Dergelijke langdurige strandingen komen gelukkig zelden voor. NS en ProRail evalueren elke stranding goed om te bezien wat er de volgende keer beter kan.

Uiteraard hebben reizigers uit deze trein recht op Geld Terug bij Vertraging. Meer informatie hier: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-reguliere-reizen.html