Utrecht,
16
augustus
2017
|
00:00
Europe/Brussels

Lil' Amsterdam opent in Amstelpassage station Amsterdam Centraal

Samenvatting

Vandaag opent Lil’ Amsterdam in de nieuwe Amstelpassage aan de oostzijde van het station. Lil’ Amsterdam laat zich het best omschrijven als een verzameling van 18 pop-ups van het beste wat de stad te bieden heeft: van winkels en horeca tot kunst en cultuur. In de komende periode wordt nog warmgedraaid, maar op 7 september vindt de feestelijke opening plaats, dat is het moment dat alle units open zijn. Het programma voor die dag wordt binnenkort bekend gemaakt. Lil’ Amsterdam is een concept van Pup Creative Agency en is tot stand gekomen in samenwerking met NS Stations.

Metamorfose

De afgelopen jaren heeft Amsterdam Centraal een metamorfose ondergaan. Het station is met de komst van de IJhal en de twee nieuwe passages, dé ontmoetingsplek van Amsterdam geworden. Naast de bekende snelle koffie met broodje, kunnen reizigers en bezoekers met meer tijd hier ook terecht voor een boodschap, cadeautje of een uitgebreide lunch of diner. ”Vanaf vandaag is het een plek voor nóg meer: kunst, cultuur, duurzame fashion en lifestyle concepten. En dat allemaal in een geheel eigentijds jasje”, zegt Irma Winkenius, manager van station Amsterdam Centraal. “We hebben het afgelopen halfjaar samen met Pup gewerkt aan een geheel nieuwe beleving en aanbod voor reizigers en bezoekers op het station. In Lil’ Amsterdam proef je de cultuur van Amsterdam”.

Lil’ Amsterdam: contemporary culture united

Amsterdam is divers, dynamisch en creatief: Lil’ Amsterdam is een verzamelplek voor Amsterdamse initiatieven, eigentijdse kunstenaars en ondernemerschap. Het creatieve bureau pup creative agency vond dat het tijd werd deze unieke eigenschappen van de stad samen te brengen op één plek.

Samen met tientallen creatieven en ondernemers bundelden zij hun krachten. In omgetoverde units tonen zij hun merken, producten of concepten aan een breed publiek. Initiatiefnemer Annemarie van Gerrevink: “Lil’ Amsterdam is een bestemming waar we mensen met elkaar verbinden; voor niet-locals is dit een voorproefje van wat de hoofdstad te bieden heeft. Maar tegelijk is het ook een plek voor de Amsterdammer zelf. Met Lil’ Amsterdam brengen wij Amsterdammers en niet-locals samen die op zoek zijn naar verdieping en geïnspireerd willen raken door kunst en cultuur. Het is een plek waar je graag bij elkaar komt, blijft plakken, waar van alles ontstaat en dat op de meest bijzondere plek van de stad!”

Wat is er te zien en te doen?

Van limited edition kleding tot fashiontentoonstellingen; in Lil’ Amsterdam is van alles te koop, te doen en te zien. Zo beleef je in de Let it Grow Concept Store hoe groen het leven in de stad leuker, gezonder en aangenamer maakt. Opent kunstenaar Jasper Krabbé zijn eigen print- en bookshop. En kan je vanaf september bij Treatwell terecht voor een beautybehandeling on the go. Voor overige merken, kunstenaars en ondernemers in Lil’ Amsterdam: www.lilamsterdam.nl

De invulling van de pop-up units zal gedurende het jaar wisselen. Voor bezoekers een goede reden om terug te komen. Lil’ Amsterdam opent de deuren in eerste instantie voor een jaar. Openingstijden zijn van 11.00-20.00 uur.