Utrecht,
29
december
2017
|
14:37
Europe/Brussels

NS in 2017: Ook online indrukwekkende cijfers

NS maakte vandaag bekend hoe de voorlopige jaarcijfers over 2017 eruit zien: Zo gaf 80% van onze reizigers NS dit jaar een 7 of hoger. Oorzaak voor deze goede cijfers is onder andere de nieuwe dienstregeling waarmee NS in december 2017 van start ging. Online zijn de cijfers van NS ook indrukwekkend.

Het aantal volgers op Twitter steeg met 20.700 naar ruim 213.000. In totaal kreeg @ns_online op Twitter ruim 393.000 berichten van 64.135 twitteraars. Dit zijn ruim 1000 “mentions” per dag. Op Facebook groeide het aantal volgers met 38.300 tot ruim 200.000.

Leestip: ​Ook dit jaar maakte @debestesocial daarom weer een “best of” van onze tweets (al zijn sommige tweets al iets ouder): http://debestesocialmedia.nl/15-keer-meest-denderende-reacties-nederlandse-spoorwegen/

​Twitter is niet alleen een klantenservicekanaal: ook de nieuwsberichten van NS worden hier getweet. NS heeft sinds september 2015 een “newsroom” op nieuws.ns.nl. Doelgroepen van de newsroom vooral online media en nieuwsredacties, maar ook andere geïnteresseerden weten ons hier prima te vinden: de newsroom telt in 2017 tot nu 608.291 bezoeken van 463.135 unieke bezoekers.

Het best bezochte nieuwsbericht van 2017 is er dan ook één dat veel aandacht van reizigers trok: het overzicht van de nieuwe dienstregeling per december 2017 met ruim 25.000 bezoekers. Een goede nummer twee was het bericht met de regels rond Groepsretour en de eerste impressie van de Intercity Nieuwe Generatie maakt de top-3 compleet. Jaarlijks is de dienstregeling een logische piek in de bezoekersaantallen: de aankondiging uit oktober 2016 van de nieuwe dienstregeling - met de grootste wijzigingen in jaren - trok ruim 100.000 bezoekers. 

Op naar 2018!

De meest bekeken fotoreeks van dit jaar: de Koninklijke trein die reed op Koningsdag 2017