Utrecht,
04
september
2020
|
14:50
Europe/Brussels

NS introduceert magazine SPOOR digitaal

Vandaag presenteert NS een digitale editie van het magazine SPOOR. Het magazine valt al bijna 20 jaar elk kwartaal op de mat bij NS-abonnementhouders. Het is de eerste keer dat er naast print ook een digitale editie uitkomt.

De digitale septembereditie van SPOOR is uitgebreider dan de printversie. Zo zijn de artikelen langer, komen interviews tot leven door video’s en versterken animaties verhalen. In deze editie is het voorwoord geschreven door toekomstig president-directeur Marjan Rintel, is meer te lezen over reizen in coronatijd, staan de steden Nijmegen en Groningen centraal voor een stedentrip en neemt boswachter Marieke Schatteleijn de lezer mee op pad.

Video uit de digitale SPOOR:

Print & digitaal
Het idee om een digitale SPOOR-editie te maken, speelde al een poosje maar is door de coronatijd versneld. Bij een digitale versie, met een kortere doorlooptijd, is het mogelijk om beter in te haken op de actualiteit. Of SPOOR digitaal blijft, is nog onbekend. NS evalueert de waardering en het bereik van zowel de digitale als de print versie.

Over SPOOR
SPOOR is het magazine voor vaste reizigers van NS en heeft een oplage van 1,2 miljoen exemplaren per kwartaal. Met het magazine wil NS reizigers inspireren en informeren over nieuwe producten, diensten en exclusieve aanbiedingen. Het magazine wordt gemaakt door medewerkers van NS in samenwerking met content- en marketingbureau MPG.

Ook benieuwd naar SPOOR? Ga naar www.ns.nl/spoorspecial.