Utrecht,
14
december
2018
|
07:30
Europe/Brussels

Snel langs de rij op Schiphol met online treinkaartje

Vliegreizigers die via Booking.com een accommodatie in Amsterdam hebben geboekt krijgen op proef de optie om online een NS-treinkaartje Schiphol Airport - Amsterdam Centraal te boeken. Met deze service kan de toerist die Amsterdam bezoekt de drukte vermijden bij de balies en kaartautomaten op station Schiphol Airport. 

Klanten krijgen vier dagen voor hun vertrek naar Nederland een berichtje van Booking.com met de optie om een NS-treinkaartje te bestellen. De reiziger koopt zonder meerkosten een enkeltje Schiphol Airport – Amsterdam Centraal en kan daarmee de rijen bij de balie en kaartautomaten vermijden. Het vervoersbewijs wordt als e-ticket naar de reiziger gestuurd.

Tjalling Smit, lid Raad van Bestuur NS
Door online al een treinkaartje aan te bieden hoeven onze reizigers niet eerst langs de automaat maar staat het kaartje al klaar in de smartphone
Tjalling Smit, lid Raad van Bestuur NS

Directeur Commercie Tjalling Smit van NS: “tien procent van alle automatenkaartjes die reizigers in Nederland kopen komt uit één van de kaartautomaten op Schiphol Airport. Het is daar op Schiphol Plaza altijd druk, inmiddels bijna 24 uur per dag. We verkopen daar enorme aantallen kaartjes, vooral enkele reizen naar Amsterdam Centraal. Door online al een treinkaartje aan te bieden hoeven onze reizigers niet eerst langs de automaat maar staat het kaartje al klaar in de smartphone. Aan de verkopen in de eerste paar weken te zien voorzien we hier in een behoefte”.

Voor Booking.com past deze service in hun ambitie om aan hun klanten een totale reis aan te kunnen bieden; dus niet alleen de vlucht en het hotel maar ook de treinrit naar het hart van de stad. Daarmee krijgt de reiziger een extra reisoptie voor het bezoeken van Amsterdam.

Volgens Ian Brown, CEO van de transport divisie bij Booking.com is dit “een geweldig voorbeeld van hoe onze technologie kan worden gebruikt om mensen te helpen sneller en makkelijker hun bestemming te bereiken. De samenwerking tussen NS en Booking.com maakt het voor reizigers makkelijk om rijen te omzeilen en een eticket te gebruiken. Zo houden ze zelfs meer tijd over om te genieten van hun verblijf in Amsterdam”.

 

Foto's: anno 2019 is het op Schiphol Plaza een stuk drukker dan vlak na de opening in 1995