Utrecht,
18
maart
2016
|
13:35
Europe/Brussels

Spoorvernieuwing Utrecht Centraal tijdens Paasweekend

Minder treinen rondom Utrecht in Paasweekend

In het Paasweekend werkt ProRail 81 uur aaneengesloten aan het spoor rond Utrecht Centraal. Het werk begint vrijdagavond 25 maart om 19.00 uur en eindigt dinsdagochtend 29 maart om 05.00 uur. Door deze werkzaamheden kunnen er veel minder treinen rijden van en naar Utrecht Centraal. NS adviseert reizigers om regelmatig de Reisplanner te checken zodat zij niet voor verrassingen komen te staan in het Paasweekend.

Straks: klaar voor de toekomst

In het Paasweekend worden er onder andere nieuwe sporen aangesloten aan de zuidzijde van Utrecht. Ook plaatst ProRail twee hogesnelheidswissels op het spoor richting Bunnik. Deze werkzaamheden maken onderdeel uit van de spoorvernieuwing bij Utrecht Centraal. Eind 2016 zijn de meeste vernieuwingen op en rond Utrecht gerealiseerd. Het spoor en het station zijn dan klaar voor de toekomst, geschikt voor meer treinen en voor 360.000 reizigers per dag.

Aangepaste dienstregeling

De werkzaamheden in het Paasweekend hebben veel invloed op de dienstregeling van de treinen. Utrecht Centraal blijft bereikbaar, maar wie deze dagen op pad wil moet rekening houden met langere reistijden, vaker overstappen, omreizen via een andere route, drukke treinen en reizen met de bus in plaats van met de trein. Dit geldt voor reizigers op de trajecten:

  • Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal
  • Utrecht Centraal - 's Hertogenbosch - Sittard/Heerlen
  • Den Dolder/Naarden-Bussum - Utrecht Centraal
  • Schiphol Airport - Breukelen - Utrecht Centraal
  • Utrecht Centraal - Driebergen-Zeist - Nijmegen

Het volledige overzicht inclusief reisadvies is te vinden op ns.nl/treinverkeerutrecht. Voor een reisadvies op maat kunnen reizigers de NS Reisplanner raadplegen op de website of via de Reisplanner Xtra-app.

Informatie vóór en tijdens de werkzaamheden

NS en ProRail doen er alles aan om reizigers vooraf goed te informeren, onder andere via een landelijke campagne. Tijdens de werkzaamheden staan extra NS-medewerkers klaar voor de reiziger. Waar dit kan, worden treinen die wel rijden (en de treinen op de omleidingsroutes) langer gemaakt.