Persbericht
Utrecht,
02
november
2015
|
14:20
Europe/Brussels

15 jaar ICE International: comfortabel & snel naar Duitsland

ICE International, de hogesnelheidstrein die Nederland en Duitsland met elkaar verbindt, viert op 3 november 2015 haar vijftienjarig jubileum. De trein werd in november 2000 in Nederland geïntroduceerd. Sinds december 2002, toen het hogesnelheidstracé tussen Keulen en Frankfurt werd geopend, rijdt ICE International in minder dan vier uur van Amsterdam rechtstreeks naar Frankfurt.

Vanaf de Nederlandse stations Amsterdam, Utrecht en Arnhem verbindt deze hogesnelheidstrein Nederland met Oberhausen, Duisburg, Düsseldorf, Keulen, Frankfurt en Basel. Vanaf Amsterdam Centraal ben je in 2,5 uur in Keulen. Dagelijks rijdt ICE International ook één keer door naar Basel, met aansluiting op alle belangrijke Zwitserse bestemmingen.

Jaarlijks maken meer dan 1 miljoen reizigers gebruik van ICE International. Naar volle tevredenheid: maar liefst 94% van de reizigers geeft de treinreis een 7 of hoger. Van de internationale reizigers heeft 30% een zakelijk doel, 70% van de reizigers gaat in zijn vrije tijd op pad.

ICE International is comfortabel, snel, veilig, toegankelijk en milieuvriendelijk. De zitplaatsen zijn comfortabel en de reiziger beschikt bij iedere stoel over een oplaadpunt voor zijn laptop of telefoon. Voor een drankje maar ook voor een complete maaltijd kunnen reizigers terecht in de Bar/Bistro en in de eerste klas is er is catering op de zitplaats. Heel bijzonder is de lounge voorin de trein: hier kun je door een glaswand meekijken over de schouder van de machinist.

Op het hogesnelheidsspoor tussen Keulen en Frankfurt is de maximale snelheid 300 km/u. Voor de exploitatie van ICE werkt NS International nauw samen met Deutsche Bahn. Het team van ICE International bestaat uit 180 Nederlandse en Duitse Trainmanagers en Machinisten, die allen elkaars taal spreken.

Reacties 1 - 1 (1)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.
jan v zijtveld
02
November
2015
Wat een lof weer voor een product dat vaak te laat is de ice 104 komt natuurlijk van ver maar toch heb ik vaak in Koln meer dan 60 min vertraging gehad Of rijdt vanaf Arnhem richting Amsterdam vlakachter de binnenlandse ic richting Amsterdam aan dus hobbel je er met soms maar geringe snelheid achteraan. Ook heb ik al vaak onderweg over moeten stappen omdat de er dan een rijdt die Nederland niet in kan. dus.. er is nog veel te doen en ook de prijs is zeer hoog ook al heb je een bahncard gr Jan