08
maart
2012
|
00:00
Europe/Brussels

2011: NS investeert in vooruitgang


Investeren in verdere vooruitgang voor onze reizigers: dat was
voor NS het centrale thema in 2011 en dat blijft het de komende jaren. NS
investeerde in 2011 meer dan 450 miljoen euro in groene en comfortabele treinen,
prettige stations en meer service. Dat stelt president-directeur Bert Meerstadt
bij het verschijnen van de jaarcijfers over 2011.



55 nieuwe winkels

De dienstverlening aan de reizigers hebben wij in 2011 verder
uitgebreid met onder meer:




  • de opening van negen nieuwe stations;

  • 55 nieuwe winkels (uiteenlopend van Hema tot Starbucks);

  • de nieuwe reisplanner Xtra (voor real time reisinfo op je smartphone);

  • een nieuwe SMS-service (ruim 160.000 aanmeldingen) voor als de
    dienstregeling wordt aangepast bij extreem weer.



Dat NS continu investeert in betere prestaties en in verdere
groei werd ook in het buitenland zichtbaar. Zo haalde NS dochter Abellio in
London de aantrekkelijke Greater Anglia-concessie binnen.



Sociale media intensiveren

Belangrijke opgave voor 2012 is volgens Meerstadt het verder
verbeteren van de reisinformatie voor de klant. "De recente verstoringen begin
februari onderstrepen nog eens het belang van het verder versterken van de
reisinformatie en de service. Doordat wij hiervoor sinds kort integraal
verantwoordelijk zijn, hebben wij hiertoe ook de mogelijkheid. Wij investeren
hierin volop."



Bijvoorbeeld door de dialoog via sociale media verder te
intensiveren. Mede op basis van signalen via sociale media over drukke treinen
werd begin dit jaar bijvoorbeeld een aantal treinen langer gemaakt. Ook tijdens
de recente verstoringen bleken de sociale media goede kanalen om onze klanten
aanvullend te informeren. Verder komt er een direct inzetbare terugvaloptie voor
de NS-website bij overbelasting.


cover ns jaarverslag 2011