Utrecht,
27
december
2022
|
08:36
Europe/Brussels

Alain Clark en Babs zingen samen duet ‘In beweging’

Nieuwjaar is het moment om positief vooruit te kijken en samen plannen te maken. Elk jaar vraagt NS daarom een duo om een lied te schrijven voor haar nieuwjaarscampagne. Dit jaar schreven Alain Clark en rapper en producer Babs het verbindende duet ‘In beweging’. Het nummer, dat zij speciaal voor NS gemaakt hebben, gaat over het belang van er voor elkaar zijn en waar dat je kan brengen. Het maakt onderdeel uit van de nieuwjaarscampagne van NS die vanaf vandaag online en op de radio te zien en te horen is.

0M6A9575

Samen op reis

NS wil dit jaar met haar nieuwjaarscampagne laten zien dat mensen elkaar nodig hebben. De campagne staat daarom in het teken van de kracht van samen zijn, met de mensen op de trein en het station en met je medereizigers. De campagne maakt duidelijk dat niet alles altijd goed gaat, maar dat als je positief vooruit kijkt, je altijd iets moois tegemoet reist. Ook in het nieuwe jaar, zijn we er voor elkaar.

In beweging 
Alain: “Ons nummer gaat over samen zijn en de positieve kracht die daarvan uit gaat. Ook als het tegenzit, zoals soms tijdens je treinreis, zijn er altijd mensen die je helpen en voor je klaar staan. Voor mij staat treinreizen daarom ook voor ontmoeting en verbinding met elkaar." Babs vult aan: “Ik hoop dat luisteraars door het nummer ervaren dat zij er niet alleen voor staan en dat zij ook klaar willen staan voor anderen.”

Muziek en NS
Net als bij eerdere campagnes werkt NS samen met een opkomende Nederlandse artiest. In deze campagne is dat Babs. Ivo Steffens, commercieel directeur van NS: "Babs geeft op een hele mooie manier kleur aan de samenleving. Zij durft ons een spiegel voor te houden en zet je aan het denken.” “Met het nummer dat Alain Clark en Babs schreven zorgen zij ervoor dat je zin krijgt om op reis te gaan, welke reis dat ook is, want je staat er niet alleen voor.” Het duet van Alain Clark en Babs is de opvolger van de reeks die NS in 2022 gestart is met Paul de Munnik en MEAU .

De nieuwjaarscampagne is ontwikkeld door reclamebureau TBWANEBOKO. Vanaf 27 december tot en met 31 januari is de campagne online te zien en op de radio te horen. Ga voor meer informatie naar: ns.nl/nieuwjaar. Luister het nummer op Spotify – In Beweging

Mini game spelen met AR lens 

Voor het eerst zet NS ook een Snapchat-lens in voor een campagne. Met de speciaal ontwikkelde Augmented Reality (AR)-lens in de Snapchat-app kunnen gebruikers een minigame spelen en zo het NS Nieuwjaarsduet naspelen op de stationspiano. De AR-lens is vanaf 4 januari te gebruiken.