Utrecht,
09
april
2018
|
14:16
Europe/Brussels

NS zet eerste stap op markt Chinees toerisme

Amsterdam Travel Ticket te koop in WeChat Go Europe

Het Amsterdam Travel Ticket is nu ook voor Chinese toeristen beschikbaar via WeChat Go Europe. Het driedaagse reisticket voor openbaar vervoer in Amsterdam is vanaf nu te koop via dit Chinese Smartphone mini-programma. WeChat en Telecombedrijf KPN lanceerden vorige week WeChat Go Europe, een mini-programma voor Chinese reizigers in Europa (toeristen maar ook zakenreizigers) die via deze portal allerlei reisinformatie krijgen en aankopen kunnen doen in Europa.

Het Amsterdam Travel Ticket (ATT) is een populair product onder internationale bezoekers van Amsterdam. NS is samen met stadsvervoerder GVB en Connexxion partner in het ATT. Bezoekers kunnen hiermee één tot drie dagen lang reizen met al het openbaar vervoer in de hoofdstad. Het driedaags Travel Ticket is het meest verkocht en is daarom nu ook voor de Chinese bezoeker beschikbaar via WeChat Go Europe.

Al sinds een tijdje groeit het Chinese toerisme naar Nederland. Het aantal Chinese toeristen in Nederland is afgelopen vijf jaar volgens cijfers van NBTC en CBS bijna verdubbeld tot ruim 300.000. Naar verwachting zal dit aantal binnen vijf jaar groeien tot meer dan een half miljoen. Lees hier meer. 

Wat is WeChat?
WeChat is een superapp met meer dan een miljard dagelijkse gebruikers die het best te vergelijken is met een combinatie van Twitter, Facebook en WhatsApp. Met WeChat is het o.a. mogelijk om rekeningen en goederen te betalen, zoals het kopen van een vliegticket of het bestellen van een taxi. WeChat is een rijker ecosysteem dan bijvoorbeeld de westerse diensten als Facebook en Whatsapp.