Utrecht,
25
april
2022
|
11:01
Europe/Brussels

Bus in plaats van trein tussen Utrecht Centraal en ’s-Hertogenbosch / Tiel

Samenvatting

Van donderdag 28 april tot en met dinsdag 3 mei werkt ProRail aan het spoor tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen en Geldermalsen en Tiel. Zij vernieuwen de palen van de bovenleiding en vervangen dwarsliggers en spoorgrind. Reizigers maken in die periode gebruik van bussen in plaats van de trein. NS raadt reizigers aan om voor vertrek de NS Reisplanner te checken en rekening te houden met een langere reistijd.

Klaar voor de toekomst
Regelmatig onderhoud is belangrijk voor betrouwbaar treinverkeer nu en in de toekomst. Om het spoor klaar te maken voor een nieuwe stabilisatielaag, vervangt ProRail de bovenleidingsportalen tussen Culemborg en Tricht. Ook komen er nieuwe dwarsliggers en spoorgrind. De nieuwe stabilisatielaag wordt in de zomer van 2022 aangebracht. Van donderdag 14 juli tot en met zaterdag 6 augustus rijden er ook dan geen treinen maar bussen.

Aangepaste dienstregeling en inzet bussen
Reizigers kunnen tussen 28 april en 3 mei gebruik maken van bussen:

·         NS zet snelbussen in tussen Utrecht Centraal – Geldermalsen

·         NS zet stopbussen in tussen Houten – Culemborg – Geldermalsen

Uitzondering van zaterdag 30 april 20.00 uur tot zondag 1 mei 09.15 uur:

·         NS zet Snelbussen in Utrecht Centraal – Geldermalsen – ’s-Hertogenbosch

·         NS zet Stopbussen in Geldermalsen – Tiel Passewaaij – Tiel

·         NS zet Stopbussen in Houten – Utrecht Lunetten (zaterdag gehele dag, zondag tot 9.15 uur)

Tussen Amsterdam Centraal/Schiphol Airport en Eindhoven Centraal reis je om via Rotterdam Centraal. De treinen van Qbuzz over de Merwedelingelijn rijden volgens dienstregeling.

Raadpleeg vooraf de planner
NS raadt reizigers aan om voor vertrek de NS Reisplanner te checken en rekening te houden met een langere reistijd. Reizigers worden door NS via verschillende communicatiemiddelen geïnformeerd, zoals vooraankondigingsborden op de stations, via de schermen in de trein, reisinfo-posters op de stations, omroepberichten op de stations en in de trein, en een e-mail aan vaste klanten.