10
januari
2014
|
00:00
Europe/Brussels

Dan Brown met fans op treinreis door Nederland


  • NS reizigers ontmoeten meest succesvolle schrijver van 2013

De Amerikaanse schrijver Dan Brown reist vandaag in een historische trein van
Amsterdam naar Leeuwarden. NS heeft de grootste fans uitgenodigd om met hem mee
te reizen. De treinreis heeft een extra feestelijk tintje, want gisteren werd
bekend dat Dan Browns “Inferno” het best verkochte boek van 2013 is. ’s Ochtends
om 10 uur werd Dan Brown door zijn reisgenoten verwelkomd op een speciale
locatie: de Koninklijke Wachtkamer van  Amsterdam Centraal. Na een reis van
ongeveer 2 uur en 45 minuten komen Dan Brown en zijn fans aan in Leeuwarden.

Winnaar NS actie schrijft blog over treinreis

75% van de treinreizigers leest in de trein. Nu Dan Brown in de trein
te gast is, biedt NS zijn klanten de kans  om deze  succesvolle schrijver te
ontmoeten. Onder de fans van Dan Brown is de Amsterdamse Saskia Balmaekers. Zij
deed mee aan de NS facebookactie “beste reisblog van Nederland”. Zij won niet
alleen een ontmoeting met de schrijver, ook mag zij het reisblog van deze
treinreis schrijven. Saskia blijkt niet alleen een fan, maar ook een kenner van
Dan Browns bestsellers. Naast haar blog Ciaotutti.nl, schreef ze “De geheimen
van Inferno”, een reisgids over Florence aan de hand van de mysterieuze
gebeurtenissen in het boek “Inferno”.

NS en Tijd voor Lezen

Reizen met de trein geeft de mogelijkheid tot ontspanning, verdieping
en onthaasting. Terwijl je door NS van A naar B wordt vervoerd heb je tijd om
rustig de krant te lezen of heerlijk weg te duiken in een mooie roman. Lezen en
reizen per trein horen gewoon bij elkaar. 75 % van de reizigers heeft iets te
lezen bij zich in de trein.

Reden genoeg voor NS om lezen voor al die mensen nog gemakkelijker en leuker
te maken. En daartoe hebben we Tijd voor lezen in het leven geroepen. NS is
sponsor van de Stichting CPNB en steunt daarmee belangrijke en bekende
leesbevorderende campagnes als de Boekenweek en NS Publieksprijs. Rondom deze
campagnes organiseren we activiteiten waarvan wij menen dat ze leuk en
interessant zijn voor onze reizigers.