Utrecht,
10
september
2015
|
17:40
Europe/Brussels

De storm is weer iets geluwd, maar nu begint het echte werk

Dat het leuk werken is bij NS, weet nog niet iedereen. We zijn daarom vorige week gestart met de campagne 'NStechwerk' om met name technici te laten zien wat voor mooie banen we allemaal hebben de komende jaren. Op NStechwerk.nl zijn allerlei verhalen te lezen van technische collega’s bij NS. Zo kunnen we iets meer laten zien wat het werken bij NS inhoudt. Er is namelijk veel werk aan de winkel op technisch vlak. Bijvoorbeeld omdat we veel nieuwe treinen krijgen die moeten worden onderhouden.

We doen de campagne van Nstechwerk.nl met (online) advertenties in het Technisch Weekblad en media als SpoorPro. Daarnaast maakten we vorige week met een nieuwsbericht bekend dat dat we naast de honderden technische vacatures de komende jaren ook duizenden andere banen te vergeven hebben. Van conducteur tot winkelmedewerkers tot machinist. Alles kan en we hebben veel leuke banen. Dit leidde tot veel berichtgeving in de media. De telefoon stond vanaf dat moment bij Recruitment roodgloeiend en de websites www.NStechwerk.nl en met name www.werkenbijns.nl werden waanzinnig druk bezocht. Een mooie aftrap van de campagne dus.

Op werkenbijns.nl zagen we een verdriedubbeling van het aantal bezoeken en een verdubbeling van het aantal sollicitaties. Een succesvolle start dus van een mooie campagne en nu dus veel werk aan de winkel voor de afdeling Recruitment. Contact leggen is namelijk één, mensen recruteren en aannemen daarna stap twee.

Daphne van der Sprong - Recruitment