Utrecht,
14
december
2017
|
12:09
Europe/Brussels

Half miljoen deelnemers NS Extra: vooral vergeten check-out alert gewilde service

Binnen anderhalf jaar na de start telt NS Extra een half miljoen deelnemers. NS biedt sinds juni 2016 dit klantprogramma aan voor reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart. De meest gewaardeerde service is de check-uit alert – hiervan zijn er inmiddels ruim 90.000 verstuurd.

Check-uit alert
Wie meedoet aan NS Extra ontvangt een mailbericht als hij vergeet uit te checken, waarna dit gemakkelijk en snel is te herstellen. Wanneer een check-uit ontbreekt na een check-in stuurt NS een melding. Als deelnemers enigszins vaste reispatronen hebben, dan kan NS de correctie automatisch doen. Als het reisgedrag wisselend is kun je bij NS Extra zelf aangeven waar je bent uitgestapt.

Ron Schneider, hoofd Consumentenmarkt van NS
NS Extra neemt met de check-uit alert een belangrijke frustratie weg bij onze klanten. Wij zijn blij met dit succes en willen graag verder groeien met NS Extra
Ron Schneider, hoofd Consumentenmarkt van NS

Ron Schneider: “Een half miljoen gebruikers is een mooie mijlpaal na anderhalf jaar. NS Extra neemt met de check-uit alert een belangrijke frustratie weg bij onze klanten. Wij zijn blij met dit succes en willen graag verder groeien met NS Extra, zowel in aantallen deelnemers als in het service-aanbod”.

Korting of upgrades
NS Extra biedt ook andere voordelen die samenhangen met reisgedrag. Dit kan bijvoorbeeld een korting zijn op een Dagretour of Meereiskaart. Ook zijn sinds de start al tijdelijke upgrades naar de eerste klas aangeboden, maar ook een maand gratis Blendle Premium om lekker te lezen in de trein.

Aanbod op maat
NS streeft ernaar het aantal voordelen van NS Extra verder uit te breiden. Ook zullen de aanbiedingen in NS Extra steeds meer “op maat” zijn voor de verschillende deelnemers en hun persoonlijke reisgedrag. Dit kan door bijvoorbeeld door ook voordelen op het eigen treinstation aan te bieden.