Utrecht,
28
juni
2021
|
08:57
Europe/Brussels

Nieuwe NS-reclame: muziek van rapper-songwriter Ben Forte en voor €17,50 dagretour in daluren

Met zijn nummer Dit is wat ik nodig had haalt Ben Forte het fijne gevoel naar boven dat iedereen eindelijk weer vrij is om overal naartoe te reizen. De nieuwe reclame van NS, waarvoor de 20-jarige rapper-songwriter uit Utrecht speciaal dit nummer heeft geschreven, is vanaf vandaag te zien op televisie. 

De reclame vertelt het verhaal van een kleinzoon die de waardevolle momenten met zijn oma gemist heeft en nu eindelijk weer samen met haar op pad gaat. Met de nieuwe tv-spot wil NS afscheid nemen van een periode waarin we weinig leuke dingen konden doen. Ook de trein is lange tijd alleen voor reizigers bedoeld geweest die een noodzakelijke reis moesten maken. Die tijd is voorbij: iedereen mag weer de trein pakken en er is weer genoeg te doen in het land. De commercial sluit dan ook af met de boodschap ‘Laat jezelf weer gaan’.

Gevoel van vrijheid
Ben Forte zegt: “Dit is wat ik nodig had is een lied over dankbaar zijn, over leven in het moment en blij zijn met de plek waar je op dat moment bent in je leven. Om ervoor te zorgen dat het lied zo goed mogelijk de boodschap overbrengt, heb ik nauw samengewerkt met TBWA\NEBOKO en muziekbureau MassiveMusic. Samen hebben we het van een muzikaal concept, tot een volledige productie gebracht. Het resultaat is een lied dat een zomers gevoel teweeg brengt. Een gevoel van vrijheid en levenslust, na maanden van teleurstelling en gecancelde plannen.”

Dagretour Dal
Aan de reclame is ook een actie verbonden. Met het Dagretour Dal reis je voor slechts €17,50 op dezelfde dag op en neer naar elk station in Nederland. Ivo Steffens, directeur commercie bij NS: “We weten uit onderzoek dat veel reizigers uitgestelde dagtrips willen inhalen om bijvoorbeeld naar het museum te gaan of familie en vrienden te bezoeken. Met het Dagretour Dal maken we dat extra voordelig.” Het is de eerste keer sinds de coronacrisis dat NS weer een reclamecampagne met kortingsactie heeft. Steffens: “De trein mag weer door iedereen gebruikt worden en sinds kort rijdt NS weer een normale dienstregeling. We zijn er klaar voor om meer reizigers te mogen verwelkomen.”

Muziek
De campagne is ontwikkeld door het reclamebureau TBWA\NEBOKO. Net zoals in de vorige campagne met zangeres Froukje, staat weer muziek centraal. "Ben Forte weet met dit nummer precies het gevoel op te roepen dat we graag willen uitstralen: laat jezelf weer gaan," vertelt Steffens. "Dat we hierdoor wederom een aanstormend muzikaal talent een podium kunnen bieden vind ik echt te gek." Dennis Baars, Creative Director TBWA\NEBOKO: "Muziek en reizen horen bij elkaar. De NS stationspiano's zijn daar natuurlijk een prachtig symbool van: een open uitnodiging aan elke reiziger met muzikaal talent. Met onze campagnes willen we samen met NS dan ook juist upcoming artiesten een groter podium geven door hen de soundtrack van onze commercial te laten maken en te spelen vanachter de stationspiano."

Laat jezelf weer gaan
De reclame is drie weken te zien op TV. De gehele campagne waar de tv-reclame onderdeel van uitmaakt loopt tot 16 augustus en is ook te horen op de radio en is online te zien. Het Dagretour Dal is te koop tot en met 31 augustus. Meer informatie is te vinden op ns.nl/laatjezelfgaan.