Utrecht,
16
februari
2016
|
11:00
Europe/Brussels

NS bedankt voor de geweldige service

Op verzoek van NS reiziger Jan Gert Aafjes plaatsen wij onderstaande reactie:

Hallo Marcel en collega's,

Ik wil de NS en dan vooral NS hulp bij in en uitstappen hartelijk bedanken voor de geweldige service van afgelopen woensdag 3 februari. Treinreis Zaandam-Lelystad

Het begon al met het overstappen op CS Amsterdam. Daar kwam ik vanuit Zaandam met de IC naar Maastricht binnen op perron 7B, met de instaphulp gingen ik naar perron 10A voor de IC van 10.37 uur naar Lelystad met 20 minuten overstaptijd. Terwijl wij bij de brug stonden te wachten kwam de mededeling dat de IC niet zou vertrekken van 10A maar van 7B. Met nog een kleine 6 minuten is dat bijna niet te doen. Gelukkig verplaats ik mij in een opvouwbare scootmobiel en zorgde de NS hulp dat de liften meteen open stonden maar vanaf perron 7A naar 7B is nog een aardige afstad en ondertussen kwam de trein al binnen afgeladen met toeristen met trollys. Er moest nog een brug gepakt worden maar mijn instaphulp kreeg van een allerte collega hulp en die zorgde dat de brug gepakt werd en al klaar stond toen wij arriveerden. Trein ingeduwd, bedankt, fluitje, deuren dicht en rijden. Zonder vertraging. Top!.

Net bekomen van deze haast wissel en amper mijn banaan opgegeten ter hoogte van Weesp, kwam de conductrice op mij af met twee mededelingen. Een goede en een slechte. De slechte eerst maar: De lift op station Lelystad Centrum waar u er uit gaat die doet het niet maar het goede nieuws is dat u ook kennis kan nemen van het moderne station van Almere. Daar wordt u door NS hulp uit de trein gehaald en zal u met een rolstoeltaxi verder gebracht worden naar uw eindbestemming. Kennis maken met de instaphulp of even rondkijken op Almere station om eventueel te wachten was geen sprake van. Beneden aangekomen stond er keurig bij de uitgang al een rolstoeltaxi voor mij gereed en kon ik de vraag of ik mijnheer Aafjes was positief beantwoorden en werd het laatste traject over de weg afgelegd. Om 11.30 arriveerden wij voor het station van Lelystad Centrum. Daar had ik al via Valys een taxi aangevraagd voor 11.30 uur om mij naar mijn eindbestemming voor die dag te brengen. Ik rijd de ene taxibus uit en de Valys taxi komt nog geen minuut erna aanrijden. Of er niets was gebeurd kom ik zonder enige vertraging aan waar ik zijn moest.

Hoezo vertragingen bij de NS. Ik kan alleen maar schrijven. Heel erg bedankt voor deze geweldige service om op zo'n korte termijn deze zaken te regelen tot een oplossing die alleen maar lof verdient.

Tot slot dan ook alleen maar positief over alle andere instap hulp momenten van afgelopen jaar.

Wat ik het mooiste van treinreizen, als man in een karretje, wil ik nog meegeven dat vooral als ik op het fietsenbalkon in de trein geduwd word (daar vraag ik altijd om), kom en maak ik de meest bijzondere mensen en gesprekken mee. Want meestal heeft iedereen wel iets mee waarom zij in deze ruimte plaats nemen, een fiets, koffers, instrumenten, etc etc. wat uitnodigt tot een gesprek. Dat geeft een positieve kijk op medeburgers, toeristenen wie dan ook, geeft meestal zo'n dag een extra dimensie. Een moment met verhalen van mensen waar ik met plezier altijd aan terugdenk. Het beeld van mensen met telefoon en op zich zelf in de trein, geldt veel minder binnen de daluren en zeker op het fietsendek.

Voor mij een prachtige manier om nog als man met een progressieve rotziekte MS uit het leven te kunnen halen wat er NU nog inzit. NS bedankt en hoop nog veel en lang mijn OV chipkaart, NS dalurenkaart te kunnen gebruiken.

Het scheelt maar 1 letter MS of NS maar de verbinding tussen de M en de N is de rails die wij allebei omarmen en zorgt voor mobiliteit.

Groeten

Jan Gert Aafjes