Utrecht,
08
december
2020
|
17:05
Europe/Brussels

NS breidt dienstverlening voor zakelijke klanten uit door overname Vaigo

Zakelijke klanten van NS kunnen binnenkort via een nieuw platform op eenvoudige wijze een duurzaam en flexibel mobiliteitsbeleid voeren voor hun werknemers. Met het uitbreiden van de dienstverlening wil NS het openbaar vervoer voor werkgevers en diens werknemers nog aantrekkelijker maken. Hiervoor heeft NS op 3 december het Belgische IT-bedrijf Vaigo overgenomen.

Het platform is onder andere te koppelen aan de salarisadministratie en werkgevers kunnen gemakkelijk reisbudgetten voor hun werknemers instellen en beheren. Werknemers kunnen zelf kiezen met welk openbaar vervoer ze reizen. Dat kan aanvullend vervoer of iets anders dan de trein zijn. "Corona heeft het reisgedrag van de zakelijke reiziger sterk veranderd, waardoor werkgevers meer flexibiliteit van ons verwachten in het aanbod van reismogelijkheden aan hun werknemers”, vertelt Tjalling Smit, Raad van Bestuur van NS. "Daarnaast hebben we al langer de ambitie om te groeien naar een breed mobiliteitsbedrijf, waarbij we de reiziger van deur tot deur willen ondersteunen". Zakelijke klanten worden binnenkort geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheden.

Vaigo is drie jaar geleden opgericht en ondersteunt grote bedrijven in België in hun mobiliteitsbeleid, zoals Proximus, ENGIE en VRT. Vaigo en NS kijken ernaar uit om samen klanten in de Nederlandse markt te gaan bedienen met hun service. De overname heeft geen invloed op het aantal arbeidsplaatsen bij Vaigo of NS. Het kantoor van Vaigo verhuist naar Nederland.