16
juni
2004
|
00:00
Europe/Brussels

NS Internationaal start servicecenters op internationale stations

Om de continuïteit van de dienstverlening te garanderen zal NS Internationaal de komende jaren een aantal maatregelen treffen, waardoor het voor reizigers eenvoudiger wordt om een internationaal treinkaartje te kopen. Zo zullen op zeven grote internationale vertrekstations de komende jaren 'servicecenters' worden ingericht, waar klanten informatie kunnen krijgen en tickets kunnen aanschaffen. NS Internationaal voorziet de komende jaren een belangrijke verschuiving van persoonlijke verkoop (via een balie) naar verkoop via automaten, indien nodig met ondersteuning van service-medewerkers. Bovendien zullen internet, reisagenten en de telefoon belangrijke middelen worden voor klanten om tickets te bestellen en informatie in te winnen. De belangrijkste conclusies en aanbevelingen uit het zogenaamde Business Redesign Plan zijn dat NS Internationaal alleen renderend kan worden door een fundamentele verandering. Dit betekent dat de kosten omlaag moeten en dat de organisatie efficiënter moet worden ingericht. Bovendien zullen de opbrengsten moeten stijgen door meer commerciële slagkracht en vereenvoudiging van het tariefaanbod.