08
maart
2012
|
00:00
Europe/Brussels

NS realiseert in 2011 groei van reizigerskilometers


De investeringen van NS uit eerdere jaren betalen zich duidelijk
terug voor de klant, aldus Bert Meerstadt. Zo bereikte de punctualiteit voor de
klant in 2011 een record met 94,7% van de treinen die op tijd waren. Het
percentage gehaalde aansluitingen steeg naar 92,8% (91,6% 2010). Verder wordt de
trein steeds groener. Zo is de CO2-uitstoot, door onder meer zuiniger
te rijden, over de afgelopen vier jaar per reizigerskilometer met 20%
teruggebracht. Hierdoor bouwen wij de groene voorsprong van de trein op de auto
verder uit; de trein is nu circa vier keer zo schoon.



Klantoordeel op peil

Het jaar 2011 begon spannend; de gevolgen van een strenge winter.
NS wist desondanks het klantoordeel weer op peil te brengen. Gemiddeld gaf over
het jaar 74% van onze klanten NS een 7 of hoger waar dit in het eerste kwartaal
nog slechts 69% was. Ook zagen wij, ondanks het economische klimaat, een toename
van het aantal reizigerskilometers (+ 2,7 %).



Totaalpakket voor zakelijke reizigers

Zo wist NS in de zakelijke markt te groeien met meer zakelijke reizigers die
profiteren van de 6 nieuwe abonnementen, de NS-Business Card en de vele
concepten die NS aanbiedt naast de trein (Greenwheels, OV-fiets, Seats2Meet en
Park&Ride). "Zakelijke reizigers willen meer dan de trein en met ons
totaalpakket bieden wij deze groep steeds meer mogelijkheden om zich op maat te
verplaatsen en te vergaderen. Hierdoor besparen zij kosten en vermindert
tegelijk de CO2-uitstoot," aldus Meerstadt.



In 2011 gingen verder 50.000 mensen op uitje via
www.spoordeelwinkel.nl,
dat is meer dan ooit.