30
mei
2011
|
00:00
Europe/Brussels

NS Talent Clinic wint SAN-accent

NS heeft een SAN-accent gewonnen. Een eervolle prijs
voor de campagne die in het najaar van 2010 de NS Talent Clinic onder de
aandacht bracht. De SAN-accent is een vakprijs van de Stichting
Adverteerdersjury Nederland voor de meest onderscheidende projecten op
communicatiegebied.

Tijdens de najaarscampagne
de NS Talent Clinic maakte NS voor het eerst gebruik van social media. Een groep
NS-trainees twitterde en blogde over hun werkende bestaan. Al hun activiteiten
kwamen samen op een eigen Hyve: de
NS Trainees Hyve’.
Geïnteresseerde studenten konden met hen contact opnemen en zo het echte verhaal
over het management traineeship van NS horen. 

Tweetup

Verder organiseerde NS tijdens de campagne een
‘Tweetup’. Dit is een informele, informatieve bijeenkomst, waarvoor de
uitnodigingen zijn verstuurd via social media als Hyves en Twitter. Tijdens de
Tweetup vertelden enkele jongeren die op dit moment een NS-traineeship doen,
over hun ervaringen. Doel: het informeren en interesseren van pas afgestudeerde
jongeren voor een traineeship bij NS.

Dialoog

De heren van NUHR presenteerden de avond van de
prijsuitreiking. NS ontving de SAN-accent in de categorie ‘Personeel’ uit handen
van cabaretier Peter Heerschop. Het thema van de jury was dit jaar: ’dialoog’.
De inzet van social media en het contact tussen studenten en trainees sloten
uitstekend aan op dit thema.