Utrecht,
10
januari
2022
|
07:00
Europe/Brussels

Paul de Munnik en MEAU zingen duet in nieuwjaarscampagne NS

In de campagne zingen Paul de Munnik en de 21-jarige songwriter MEAU, beiden enthousiaste treinreizigers, het hoopgevende duet ‘Stap maar in bij mij’. In de video zit Paul achter de stationspiano van Amsterdam Amstel en speelt MEAU op haar gitaar. Met het nummer, dat door hen samen speciaal voor NS is geschreven, kijken ze verwachtingsvol vooruit. De campagne start vandaag online en op de radio.

We snakken er allemaal naar om weer op pad te gaan. Samen Koningsdag vieren, oma verrassen, met vrienden naar een festival, een stedentrip over de grens: allemaal momenten waar we naar verlangen. Met de nieuwjaarscampagne wil NS het jaar positief starten. De campagne staat in het teken van goede voornemens en inhaalreizen. Want ook al kon het afgelopen jaar veel niet en is het misschien nog even geduld hebben, er komt een moment dat het weer kan.

Stap maar in bij mij
MEAU: “Ons nummer gaat over vrijheid en het verlangen om weer samen te reizen. Voor mij staat treinreizen ook voor vrijheid en ontspanning. Paul de Munnik vult aan: “We zingen over van het donker naar het licht gaan. We hebben allemaal een moeilijke tijd gehad, maar leren er steeds beter mee om te gaan. Ik hoop dat het nummer als optimistisch gezien wordt, een duwtje in de rug naar betere tijden.”

Muziek en NS
Net als bij eerdere campagnes met Froukje en Ben Forte werkt NS samen met een opkomende Nederlandse artiest. In dit geval is dat MEAU. Ivo Steffens, commercieel directeur van NS: "De muziek van MEAU raakt je echt en is herkenbaar voor veel mensen. Het nummer van MEAU en Paul de Munnik ‘Stap maar in bij mij’ beschrijft perfect het onwerkelijke gevoel van de afgelopen tijd. Onze reizigers kijken ernaar uit om samen weer op pad te gaan en mooie inhaalreizen te maken. Zodra het weer kan staan alle collega’s van NS klaar om die reizigers te verwelkomen.” Wat de campagne extra bijzonder maakt, is dat het een duet is. “We willen namelijk het gevoel van samen weer leuke dingen doen benadrukken”, vertelt Steffens. Het duet van Paul de Munnik en MEAU is de start van een nieuwe reeks. Steffens: “Het idee is om elk jaar af te trappen met het NS nieuwjaarsduet geschreven en gezongen door een nieuw duo.”

De nieuwjaarscampagne is ontwikkeld door reclamebureau TBWANEBOKO. Vanaf 10 januari tot en met 30 januari is de campagne online te zien en op de radio te horen. Ga voor meer informatie naar: ns.nl/inhaalreizen. Luister het nummer op Spotify