15
april
2004
|
00:00
Europe/Brussels

Positieve trend in oordeel over NS zet zich door

Het oordeel van de treinreizigers over de dienstverlening van NS heeft zich in het eerste kwartaal van 2004 verder in positieve zin ontwikkeld. Het percentage klanten dat de dienstverlening van NS beoordeelt met een rapportcijfer van zeven of hoger steeg van 47% in het eerste kwartaal 2003 naar 62% in dezelfde periode in 2004. Het gemiddelde rapportcijfer klom van 6,3 in het eerste kwartaal van 2003 naar 6,7 in de eerste drie maanden van 2004. De punctualiteit verbeterde eveneens in het eerste kwartaal: het percentage treinen dat binnen 3 minuten op tijd reed, steeg van 82,9 % in 2003 naar 85,3 % in 2004. Volgens de internationaal gebruikelijke 5-minuten norm kwam 91,9 % van de treinen op tijd aan in de eerste drie maanden van 2004. Ook een aantal andere onderzoeken geeft aan dat het oordeel over NS zich positief ontwikkelt.