Utrecht,
11
augustus
2022
|
09:00
Europe/Brussels

Proef: Verandering in je treinreis? NS laat het je meteen weten

In de NS-app is vanaf vandaag een nieuwe functie te vinden, de knop Zet meldingen aan. Met deze knop kunnen reizigers ervoor kiezen om pushberichten te ontvangen op het moment dat er iets verandert in hun treinreis. NS wil hiermee reizigers proactief informeren zodat zij makkelijk en snel relevante reisinformatie ontvangen over bijvoorbeeld een gewijzigd spoor of een vertraging.

App Afbeelding3

Ivo Steffens, commercieel directeur bij NS: ‘’De NS-app helpt jou tijdens het maken van jouw reis.’’ Met Zet meldingen aan kan de reiziger er zelf voor kiezen om pushberichten te ontvangen op het moment dat er iets verandert aan hun treinreis. Steffens: ‘’Zo kun je aangeven of je meldingen wil ontvangen wanneer jouw geplande trein uitvalt, vertraging heeft van vijf minuten of meer, er een grotere kans is dat je niet meer kunt zitten of dat zich een spoorwijziging voordoet. De app wordt op deze manier steeds meer een reisgenoot die jou op de hoogte houdt.’’ Reizigers kunnen per reis zelf bepalen of - en waarvan - zij een pushbericht willen ontvangen. In de app is het mogelijk om feedback te geven. Deze informatie ontvangt NS graag om verbeteringen door te voeren. De proef loopt tot het einde van het jaar. 


Brede mobiliteitsapp
NS is al langer bezig om de NS-app uit te bouwen tot een brede mobiliteitsapp. Zo kunnen reizigers hun reis van deur-tot-deur zoeken in de app. Sinds kort toont de NS-app ook het aantal beschikbare parkeerplekken op de P+R locatie bij het station en worden de elektrische deelscooters van Check aangeboden in de app.

Nieuwste update van NS-app 
Zet meldingen aan verschijnt in de nieuwste update van de NS-app en is beschikbaar voor zowel Android als iOS. Zet meldingen aan nog niet te zien in de app? Lees hier hoe de meest recente versie van de app te krijgen is.