Utrecht,
31
augustus
2015
|
00:00
Europe/Brussels

Reactie op artikel Telegraaf over vergeten check-out

 

De Telegraaf meldde vanochtend dat ‘NS weigert klant terug te betalen’. Dit is gelukkig niet zo. Reizigers kunnen altijd bij NS tot 6 maanden hun geld terugkrijgen als ze vergeten zijn om uit te checken. Bij andere vervoerders is dit ook zo. Graag leggen wij uit wat we doen om het aantal vergeten check outs verder terug te dringen.

Veel liever voorkomen wij namelijk dat u vergeet om uit te checken. Daarom is NS onlangs een pilot gestart met ‘NS Extra’. Met deze service krijgen reizigers op een vast traject automatisch hun geld terug als zij vergeten uit te checken. Het streven van alle vervoerders in Nederland is om het aantal vergeten check outs terug te dringen tot minder dan 1%. Nu is dat nog ongeveer 2%, bij de vaste treinreizigers ligt dit percentage gelukkig al een stuk lager (ongeveer 0,5%).

Het geld dat niet wordt teruggevraagd zetten wij samen met andere vervoerders om in maatregelen in het belang van de reiziger. Denk bijvoorbeeld aan:

  • KidsVrij waarbij kinderen tot 12 jaar gratis reizen bij alle spoorvervoerders en groot aantal busvervoerders. Op dit moment maken 40.000 kinderen hier gebruik van
  • 1 meldpunt om geld terug te vragen (www.uitcheckgemist.nlexterne link)
  • Terugvraagtermijn verlengd van 3 naar 6 maanden
Reacties (0)
Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.