03
december
2010
|
00:00
Europe/Brussels

Spoor valt in de prijzen

Spoor, het relatiemagazine van NS, viel maandag 29 november in de prijzen. Het won de award voor Best of Customer Media 2010 in de categorie Meest Effectief. Branchevereniging SMIN tekent voor de jaarlijkse uitreiking.

NS stond tijdens het evenement in de schijnwerpers met bedrijven als Albert Heijn, Heineken en Interpolis. Het juryrapport roemt de effectiviteit van het magazine, en ziet duidelijk hoe de presentatie daaraan bijdraagt: 'In Spoor staat de belevingswereld van de lezer centraal. Zowel in woord, beeld als in vorm. Om Spoor zit bovendien het Spoorvoordeelboekje, dat de lezers direct veel exclusief voordeel oplevert en aanzet tot actie.'

De awards zijn ingesteld als vakprijzen voor de beste Nederlandstalige customer media initiatieven, die zich creatief, inhoudelijk, effectief en crossmediaal hebben weten te onderscheiden. De effectiviteit van elke Spoor wordt steevast gemeten en daaruit blijkt hoezeer de lezers Spoor waarderen. Ook zeggen aanmerkelijk meer lezers dat zij Spoor zouden missen als het verdwijnt, dan lezers van andere bladen.

Spoor is een infotainmentblad met het uiterlijk van een publiekstijdschrift. Het wil de lezers - vaste NS-klanten - inspireren vaker de trein te pakken aan de hand van reportages, uittips en aanbiedingen. De kernwaarden van NS - duurzaamheid, keuzevrijheid, bewegen en eropuit - zijn de belangrijkste pijlers. Spoor verschijnt vier keer per jaar in een oplage van 1,3 miljoen en valt op de mat bij abonnementhouders met een OV/NS-Jaar(traject)abonnement of Voordeelurenabonnement.