17
juli
2011
|
00:00
Europe/Brussels

Tevredenheid treinreizigers hoog. Klanttevredenheid weer op niveau 2010

  • Klantoordelen stijgen ten opzichte van eerste kwartaal
  • Algemeen klantoordeel: 76% geeft NS een 7 of hoger
  • Recordpunctualiteit (95,1% van de treinen rijdt op tijd)

Over het tweede kwartaal gaf 76% van onze klanten het rapportcijfer 7 ofhoger voor de kwaliteit van de dienstverlening. Dat is 7 procentpunten meer danin het vorige kwartaal en even hoog als in het tweede kwartaal van 2010. Hetklantoordeel over het op tijd rijden steeg ten opzichte van het eerste kwartaal2011 met 9 procentpunten naar 53% (tweede kwartaal 2010: 54%). Ruim driekwart(76%) van onze klanten is tevreden over een kans op een zitplaats. (Tweedekwartaal 2010: 77%). De tevredenheid over de reinheid van onze treinen enstations steeg van 51% in het tweede kwartaal van 2010 naar 59% in het tweedekwartaal van 2011. In 2010 stond dit klantoordeel onder druk door de stakingonder schoonmakers. Het aantal treinen dat op tijd aankwam bereikte voor heteerst sinds de metingen zijn begonnen het kwartaalgemiddelde van 95,1%.

Ingrid Thijssen, directievoorzitter NS Reizigers: "Ik ben blij dat deresultaten in het tweede kwartaal sterk zijn gestegen. Onze prestaties bevindenzich op een erg goed niveau. Op meerdere fronten is onze dienstverleningverbeterd. We hebben laten zien dat we krachtig kunnen herstellen en dat tekentde professionaliteit van onze medewerkers. Onze inspanningen blijven eropgericht de tevredenheid van onze klanten verder te verhogen."