Middelburg,
22
december
2022
|
14:52
Europe/Brussels

Weer een hapje en drankje op Station Middelburg

Reizigers op Station Middelburg kunnen weer een drankje en een broodje of snack halen. Aan de zijkant, tegenover de reizigerstunnel, is The Kiosk geopend. NS, ProRail en Gemeente Middelburg gaan het station en het gebied daar omheen flink aanpakken. De komende jaren wordt het stationsgebouw gerenoveerd en slimmer ingedeeld, de perronkap en reizigerstunnel worden opgeknapt en het stationsgebied wordt vernieuwd. In afwachting van de start van deze werkzaamheden, is nu deze tijdelijke voorziening geregeld.

“We wilden snel een tijdelijke voorziening om reizigers wat te kunnen bieden op Station Middelburg. Aan de kant van de reizigerstunnel willen we uiteindelijk ook een horecagelegenheid”, zegt stationsmanager Marion den Hooglander. “Dan is het makkelijk om nog snel met een kop koffie of een versnapering de trein in te stappen.”

Reizigers kennen The Kiosk wellicht al van Station Vlissingen, waar exploitant Rob Wesseling z’n zaak al jaren heeft. “NS belde of ik interesse had om tijdelijk ook wat te doen in Middelburg. Daar heb ik meteen ja op gezegd. De eerste reacties zijn heel goed, reizigers zijn echt blij dat er weer iets te krijgen is op Station Middelburg.” The Kiosk op Station Middelburg is iedere werkdag open tussen 07:00 en 19:00 uur. Op zaterdag vanaf 08:00 uur en op zondag vanaf 09:00 uur.

Laatste details

De gemeente Middelburg, NS en ProRail zijn nog bezig met de laatste details van de renovatie van het stationsgebied. Dit vraagt meer tijd dan aanvankelijk gedacht. Het station heeft een monumentaal karakter dat we graag willen behouden, maar is ook dringend aan renovatie toe. Dit vergt grote zorgvuldigheid die alle partijen graag in acht nemen. Wanneer de werkzaamheden kunnen beginnen is nog niet duidelijk.

Omdat er veel verschillende werkzaamheden op een relatief kleine ruimte zijn voorzien en het station altijd in dienst blijft is ook de uitvoeringspuzzel nog niet geheel gelegd. Wel is al duidelijk dat het werk wordt opgedeeld in verschillende projecten, om de overlast zo veel mogelijk te beperken.