Utrecht,
05
juli
2022
|
09:28
Europe/Brussels

Populair groepsticket centraal in NS-zomercampagne

Samenvatting

Deze zomer zet NS het Groepsticket Daluren in het zonnetje. Het kortingsticket, waarmee je vanaf twee personen voor een vast bedrag met de trein kan reizen, wint aan populariteit onder onze reizigers: het afgelopen kwartaal is de verkoop met 56 procent toegenomen. Omdat het groepsticket voor veel reizigers, die deze zomer samen een dagje uit willen gaan, een goede deal is, staat het groepsticket centraal in de zomercampagne van NS.

“Vroeger was het groepsticket pas vanaf vier personen te koop, maar afgelopen november hebben we het ticket vernieuwd waardoor je het al vanaf twee personen kan gebruiken”, vertelt Ivo Steffens, directeur Commercie bij NS. “Dat blijkt een schot in de roos, want sinds deze wijziging wordt het ticket steeds meer gekocht, met name door reisgezelschappen van twee of drie personen. We denken dat het ticket voor veel reizigers deze zomer een voordelige manier is om samen op pad te gaan.” 

#ikneemomamee 
Voor de campagne wordt een reclame van vorig jaar met muziek van rapper-songwriter Ben Forte herbruikt. De hoofdrollen in de reclame zijn voor een kleinzoon en zijn oma die met de trein een dag op stap gaan. “We komen in de trein natuurlijk een breed palet aan reisgezelschappen tegen, maar kleinkinderen die samen met hun opa of oma op stap gaan, blijft altijd iets bijzonders”, aldus Steffens. “Daarom starten we halverwege juli met een winactie op social media. Reizigers kunnen via #ikneemomamee aan ons laten weten welke passie ze willen delen met hun grootouders. De drie meest originele inzendingen ontvangen een compleet verzorgde trip van NS om samen met hun oma of opa op stap te gaan.”

Lange afstanden 
Op lange afstanden is het voordeel van het groepsticket het grootst. Dat blijkt ook uit de top drie populaire trajecten waarop veel gereisd wordt met het groepsticket: (1) Eindhoven Centraal-Amsterdam Centraal, (2) Groningen-Amsterdam Centraal en (3) Groningen-Schiphol Airport. En verder geldt: hoe groter de groep, hoe meer voordeel. Het ticket is geldig tijdens de daluren: op doordeweekse dagen tot 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend en op feestdagen (behalve Koningsdag) zelfs de hele dag. 

5 juli tot en met 21 augustus 
De campagne is vanaf vandaag te zien op onder andere tv, online en op billboards in de stad en langs de weg. De campagne loopt tot en met 21 augustus.